Sóm en Manel Lanzón i la Lucia Buenavida, fotògrafs i viatgers.

dilluns, 2 de gener del 2017

CAPITOL 3 ISLANDIA 10 a 12 dia

10 DIA: 11 SETEMBRE’16

PARC NATURAL JÖKULSÁRGLJÚFUR- HÚSAVIK - AKUERRY- REYKIR

Va ploure durant tota la nit, però quan ens vam aixecar ja no plovia i vam anar a fer una ruta circular al parc fins la llacuna d'Arbyrgi, és una passada, un raconet amb un munt de vegetació i una gran paret com teló de fons. El típic és pujar fins dalt i veure tota la vall envoltada de les parets de pedra (ruta de 3 h), però no teníem temps, havíem de tornar a intentar veure les balenes.

Pel camí hem vist el mar més picat que el dia anterior... quan hem arribat ens han tornat a confirmar que avui tampoc es podia sortir a la mar... quina pena!!!

Vam decidir avançant quilòmetres i anar fins a Akureyri, gran ciutat d'uns 19.000 hab, ja no estàvem acostumats a veure tanta casa junta! Vam fer la volta d'inspecció en cotxe i després hem aparcat i hem visitat la ciutat, el carrer comercial, l’església... Les ciutats no són el nostre. Vam marxar cap un càmping a Reykir a 12km, posava que hi havia una piscina natural, però no l'hem trobat.

11 DIA: 12 SETEMBRE’16

REYKIR - HVÍTSERKUR- HVAMMSTANGI- BÚðARDALUR

Quan ens vam aixecar... tornava a ploure.. Tocava anar cap la penínsul.la de Vatnsnes a veure foques.

La primera parada va ser Hvitserkur, magnífica roca de basalt en mig de l’aigua de la platja en forma de rinoceront. La marea estava baixa i hem hagut apropat força, però feia un vent horrorós i no parava de ploure.

Vam fer una nova amiga, una foca, que ens seguia des de dins de l’aigua mentre que nosaltres caminàvem per la sorra.

La carretera es va convertir en un camí de cabres, tot ple de tolls , vam fer 40 km en aquestes condicions.

Ens vam aturar a Svalbard un mirador on hem tornat a veure foques, però totes dins de l’aigua, no ens estranya amb el dia que fa...

Vam arribar a Hvammstangi on teníem pensat anar a dormir, però hem decidit continuar fer camí doncs el temps no acompanya gens, tirem cap a la Penínsul.la de Snafellnes. Vam avançar camí fins a Búðardalur, i ens quedem a dormir al càmping del poble, però abans ens aturem a una benzinera a fer-li un "manguerazo" a l’autocaravana que semblava de color negra del fang.

12 DIA: 13 SETEMBRE’16